آخرین اخبار
خانه » مقالات » جلوگیری از اضافه وزن در زمستان

جلوگیری از اضافه وزن در زمستان

جلوگیری از اضافه وزن در زمستان
169342158173123246491582018219228102209108 جلوگیری  از اضافه وزن در زمستان
خرید لوازم ورزشی

پیاده‌روی هر روز حوالی ظهر تاثیر بسیار چشـم ‌گیری در جهت پیشگیری یا تعدیل نیاز ویارگونه شما به میل نمودن مواد شیرین در همه ماه‌های پاییز و زمستان می‌شود.

اگر شما به گروهی از افراد تعلق دارید که در فصل زمستان ۲ تا ۳ کیلو به وزنتان افزوده می‌شود و با شروع بهار فصل تابستان خودبخود اضافه وزن شما تعدیل می‌گردد بسیار عالی است برای چه که تغییرات ایجاد شده در سوخت ساز شما در فصل پاییز و زمستان به طور طبیعی با شروع بهار و تابستان مجدداً‌ تعدیل می‌گردد احتیاجی به هیچ اقدام اضافی ندارید فقط با مقایسه وزن‌تان در این دو فصل با فصول قدیم تعیین فرمایید که به وزن قبلی رسیده‌اید یا خیر. در صورت دستیابی به وزن قبل از شروع پاییز زمستان به راحتی می‌توانید دوباره از ‌های قبلی‌تان که سایز کمتری دارند استفاده‌ نمایید لزومی به افزایش سایز آنها وجود ندارد.

ولی اگر سن‌تان فراتر از چهل‌ سال می‌باشد و اضافه وزن ایجاد شده در فصل تغییری از خود نشان نمی‌دهد ضروری می‌‌باشد که شوک قوی به سوخت ساز فعلی‌تان وارد نمایید به‌طور کلی در زمان کوتاهی برنامه غذایی که به آن عادت کرده خو گرفته‌اید را تغییر بدهید به ویژه میزان جیره چربی اشباع نشده خودتان را (PuFA‏ ,MuFA) اضافه نمایید؛ با برگزیدن ماهی‌های پرچرب در چندین وعده غذایی در طول هفته و افزودن یک قاشق غذاخوری روغن مایع ارزشمند گردو یا مغز تخمه کدو یا مصرف بیشتر از مغزهای روغنی و آجیل‌ خام تازه (در حد مشت پر) پس به رژیم کم‌کالری مالوف خود برگردید و بعد از هفته مجدداً رژیم قبلی که سرشار از روغن‌های اشباع نشده DHA-EPA از طریق تناول ماهی‌های چرب گردو مغز تخمه کدو یا بذر کتان یا روغن کتان را از سر بگیرید و این نوسان انرژی ترکیبات رژیم روزمره‌تان را تا سه هفته یکی بعد از دیگری تکرار نمایید؛ یعنی یک هفته پرکالری هفته بعد کم‌کالری، مجدداً پرکالری، در واقع با این تغییر میزان انرژی نوع درشت مغذی‌های انرژی‌زا شوکی به سیـستم تنظیم انرژی وارد می‌گردد که با این روند انرژی بازال مجدداً ارتقا می‌یابد کم شدن وزن و سایزهای شما سهل آسان‌تر رخ خواهد داد.

تنظیم متابولیسم بدن با تغییر رژیم

بعد از انتها این سه هفته تغذیه خودتان را به این صورت ادامه بدهید. ۳ روز متوالی رژیم کم‌کالری کم‌چربی روز پر چربی و سرشار از انرژی بدین طریق شوک لازم به بدن شما وارد می‌شود. علت این تغییر را به این صورت توجیه کرده ‌اند که وقتی فردی به مدت زیاد از غذاهای کم‌چرب مصرف می‌کند آنزیم‌هایی در بدن آن ها کاهش پیدا می‌کند که عملکرد آن ها افزایش هدایت چربی‌ها به داخل سلول‌های عضلات بدن می‌باشد در حالی‌که با بهره‌گیری از چربی‌های بیشتر از طریق خورد و خوراک روزانه، بدن شخص نیز شروع به تولید بیشتر بیوکاتالیزاتورهای ارتقا دهنده سوخت پایه (بازال) می‌پردازد سهولتی در روند مصرف چربی‌های بدن پدیدار می‌شود. حتی افرادی ‌که می‌خواهند میزان زیادتر ی از وزن بکاهند اگرروش متناوب سه هفته‌ای پرکالری پس کم‌کالری مجدداً پر کالری را در پیش گیرند بعد از انتها پذیرفتن این سه هفته رژیم غذایی روزمره را هر سه روز یکبار تغییر داده و به جای پرچربی پرپروتئین روز هفته را با گروه‌های مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و مرکب مثل نان‌های حاوی دانه کامل، پاستا، سیب‌زمینی میوه‌جات شیرین فصل تا میزان سیری کامل میل نمایند در اکثرا افراد چنین تغییر برنامه‌ای تاثیر کافی در افزایش سوخت پایه یا بازال کاهش یافته بر جا می‌گذارد.

آخرین توصیه در پاییز زمستان

قطعا ً مجوز بدهید در تمام طول این دو فصل روشنایی روز یا تابش مستقیم آفتاب بر پوست شما تاثیر نماید چرا که جهت تبدیل پروویتامین D به ویتامین D3 فعال جهت افزایش جذب کلسیم و پیشگیری از خروج کلسیم از اسکلت بدن جهت مصارف با اهمیت دیگر این ترفند ضروری ضروری است. علاوه بر آن پیاده‌روی هر روز حوالی ظهر تاثیر بسیار چشـم ‌گیری در جهت پیشگیری یا تعدیل نیاز ویارگونه شما به میل نمودن مواد شیرین در همه ماه‌های پاییز و زمستان می‌شود.
تحت هیچ شرایطی و در هیچ فصلی از ایام سال به دام پیشنهاد ‌های غیر علمی و رژیم‌های جادویی و تک‌خوری مصرف داروهای تبلیغی و به کارگیری کمک لاغری‌های غیر استاندارد نیافتید به جای دستیابی به سرچشـم ه حیات حفظ سلامت ی به سوی سراب بیماری ‌ها رهنمون نشوید

در صورت بی‌تاثیر شدن کار ‌های ورزشی چه باید کرد؟

اگر شما نیز مثل گاهی از افراد با وجود انجام ورزش مرتب منظم نتیجه‌ای در کم شدن انباشت چربی‌های خود مشاهده نمی‌فرمایید زمان آن رسیده است که نوع ورزش‌هایی که تهم اکنون انجام ‌داده‌اید و با آن ها خو گرفته‌اید را تغییر بدهید فرقی نمی‌کند تهم اکنون چه ورزشی را به طور مرتب انجام می‌داده‌اید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، شنا یا پرورش‌ اندام، حرکات آئروبیک یا ورزش‌های کششی، کوه‌نوردی یا قایق‌رانی اینک ضروری می‌باشد که با تغییر کلی نوع ورزش خود گروه دیگری از عضلات اندامتان را به کار بگیرید به پرورش‌ آنها بپردازید. با این تغییر برنامه وادار کردن عضلات نو به کار تلاش سطح سوخت پایه یا متابولیسم بازال را افزایش خواهید داد و از تلاش تلاش خود نتیجه‌ بیشتری عاید شما خواهد شد اما لازم است به این مساله نیز اشاره‌ای داشته باشیم برخی وقتها علت ناکافی در کم شدن وزن و سایزهای بدن ناشی از باور غلطی می‌باشد که در قبال مکانیسم کم شدن چربی‌های بدن به انجام می‌رسد افرادی که تحت تاثیر انگیزه ناگهانی بار غیر مترقبه به میزان بسیاری از میزان انرژی دریافتی خودشان را با کم‌خوری یا حذف وعده‌های غذایی یا گروه‌های غذایی ویِژگزینشه کاهش می‌دهند از یک سو اندازه خورد و خوراک تنوع ریز‌مغذی درشت مغذی‌های خود را کاهش می‌دهند از طرف دیگر با افزایش ناگهانی میزان کار بدن به هر صورتی، سیسـتم ایمنی و حفظ حیات خودشان را وادار به عکس‌العمل می‌نمایند؛ یعنی بعد از یک افت زود وزن و سایزها پایداری بدن در قبال ادامه کم شدن وزن و تغییر شروع می‌گردد تحت هیچ شرایطی ذره‌ای از میزان چربی‌های بدن کاسته نمی‌شود. فقط عضلات تحلیل و استخوان‌ها تراکم خود را از دست می‌دهند میزان قابل توجه ی از آب بدن هم کم شدن می‌یابد چون این وضعیت قابل دوام نیست مکانیسم‌های دیگری به کار می‌افتد از عبارت ولع در میل کردن شروع می‌شود و بسیار زودوقت نه تنها وزن و سایز کم شدن یافته به میزان قبلی حتی فراتر از آن پیش می‌رود بلکه در برگشت وزن عضلات تحلیل رفته استخوان‌های تهی شده از مواد مغذی‌ ساخته پرداخته و جبران نمی‌شوند ولی به شدت به میزان تراکم چربی‌های انباشته شده بدن فراتر از میزان ذخایر قبلی افزوده می‌شود و به تدریج اثرات بیماری ‌زایی خود را یکی بعد از دیگری به ظهور می‌رساند؛ پس شرط احتیاط در جهت حفظ سلامت ی ایجاب می‌کند تحت هیچ شرایطی در هیچ فصلی از ایام سال به دام پیشنهاد ‌های غیر علمی و رژیم‌های جادویی تک‌خوری مصرف داروهای تبلیغی به کارگیری کمک لاغری‌های غیر استاندارد نیافتید و به جای دستیابی به سرچشـم ه حیات حفظ سلامت ی به سوی سراب ‌ها رهنمون نشوید.

سوپروب close
خرید بک لینک