آخرین اخبار
خانه » مقالات » کشف اشیا قدیمی چندین میلیاردی در استان اردبیل

کشف اشیا قدیمی چندین میلیاردی در استان اردبیل

خواص انگشترها خواص انواع نگین انگشتر (ویژه جوانان ونوجوانان)

re1195 کشف اشیا قدیمی چندین میلیاردی در استان  اردبیل
تسبیح انگشتری

آداب انگشترى در روایات اسلامى

نگین عقیق

الف) ایمنى دهنده در مسافرت ها بوده آدم ى را از بدى ها حفظ مى نماید (۱)
ب) با خیر نیکى روبه رو مى نماید (۲)
ج) و غصه را رفع مى نماید (۳)
ه) فقر را از بین مى برد(۵) و باعث گشایش رزق مى شود(۶)
و) کارها را به نیکى و خوب ى تمام مى نماید (۷)
ز) سبب اجابت دعا(۸) و برآورده شدن هر حاجتى مى شود(۹)
ح) سبب برکت باعث ایمنى از بلا مى شود(۱۰)
ط) ایمنى از پادشاه ظالم(۱۱)
ى) همراه داشتن آن به وقت نماز معادل هزار رکعت است(۱۲)
حضرت محمد (صلى الله علیه و آله) فرمودند: (یا على) همانا عقیق اولین کوهى است که به ربوبیت خداى متعال نبوت من وصى بودن تو و امامت فرزندانت اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است.

انگشتر شرف شمس

شرف شمس در نوزده درجه حمل است و این حروف عالیات که هفت و سیزده اند، به همین اسم شریف شرف شمس شهرت دارد، برنگین انگشترى نقش کنند که صورت صحیح آن این است:
و اگر به این اشکال دیده شود صحیح نیست و صورت صحیح آن همان است که ذکر شد.
همگى آن را اسم اعظم دانسته اند خاتم آن را که اولین کلمه است، خاتم سلیمانى گفته اندو آن را به عوالم خمسه که حضرت خمس در اصطلاح عارفان است تفسیر کرده اند در صفحه ۹۲ و ۹۳ و ۲۲۲ ۲۲۳ حظ و لذ در تأثیر از جعفر خابیه امام صادق از امیرالمؤمنین علیهاالدرود امورى را برشمارد و انتساب آنها را به تورات انجیل قرآن ذکر کرده است و نیز بونى در کتاب شمس معارف کبرى جلد اول اوفاقى بسیار در فوائد آن آورده است که «ضحکه للمغفل عبره للمحصل».

نگین فیروزه

الف) باعث بى نیازى و دورى فقر مى گردد.(۱۳)
ب) جهت ایجاد فرزند موثر است. (۱۴)
ج) در استجابت دعا موثر است.(۱۵)
د) علت فتح پیروزى است. (۱۶)
هـ) دور گرداننده دردها از دیدگان است.(۱۷)
و) سبب گشایش سینه مى گردد.(۱۸)
ز) قوت دل را زیان سان ى نماید . (۱۹)
ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود.(۲۰)
یکى از خآدم ان امام هادى (علیه السلام) از آن حضرت جهت زیارت على بن موسى الرضا مجوز مسافرت به سرزمین توس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشترى با نگین عقیق زرد به همراه داشته باش که بر روى آن حک شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگین «محمد و على» حک کن.
خآدم مى گوید: از نزد امام بیرون شدم و انگشترى را طبق دستور امام تهیه کردم و مجدداً براى خداحافظى به امام رفتم. فرمودند: انگشترى دیگر با نگین فیروزه باید همراهت نمایى که در بین توس نیشابور شیرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از راه رفتن بازمى دارد، به سوى آن شیر رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به او بگومولاى من مى گوید از راه کنار برو. بعد اضافه کرد، باید نقش روى انگشتر (الملک لله» و سمت دیگر آن «الملک لله الواحد القهار» باشد که انگشتر حضرت على (علیه السلام) این نقش را داشته است. که آن سپرى در مساوی درندگان علت پیروزى در جنگهاست.

نگین یاقوت

الف) باعث از بین رفتن فقر مى شود.(۲۱)
ب) دارنده آن نجابت و بزرگى مى یابد.(۲۲)
ج) پریشانى را زایل مى نماید .(۲۳)
رسول خدا (صلى الله علیه آله) خطاب به امام حسین (علیه السلام) فرمودند:
فرزندم، انگشتر یاقوت و عقیق به دست کن که فرخنده مبارک است و هرگاه کسى به آنها نگاه نماید نور صورتش خیلی مى شود یک رکعت نماز با آن دو، مساوی با هفتاد رکعت نماز بدون آنهاست…

نگین زمرد

الف) سبب ساده ى کارهاست.(۲۴)
ب) زایل کننده فقر است. (۲۵)
ج) فقر را به توانگرى مبدل مى نماید .(۲۶)
از امام رضا (علیه السلام) در مورد نگینى که از سنگ زمرد ساخته مى شود، پرسیدند؟
امام فرمود: اشکالى ندارد اما به زمان طهارت گرفتن (استنجار) آن را از دست درآورند.

نگین جزع یمانى

حضرت على (ع) فرمود: «انگشتر جزع یمانى در دست بکنید که رد نمى نماید مگر متمردان شیاطین را»

نگین سنگ زمزم:

حسین بن عبدالله از امام على نقى (ع) سؤال کرد: «آیا بهتر است از سنگ ریزه اى که از چاه زمزم بیرون آرند، انگشترى سازند؟
فرمودند: بلى ، اما چون خواهد استنجاء نماید ، از دست بیرون آورد.»

انگشتر در دست راست یا چپ:

از امام کاظم (ع) سؤال شد آیا انگشتر را باید در دست راست کرد؟ فرمودند: هرطور که مى خواهى، دست راست باشد یا چپ.
رسول خدا فرمود: یا على !انگشتر در دست راست کن که این عمل فضیلتى است از سوى خداى – عزوجل – براى آفریدگان مقربش.
ابوالعلاء از امام صادق (ع) در باره انگشتر به دست راست کردن سؤال کرد و گفت: من دیده ام بنى هاشم انگشترهاى را در دست راست مى نهند.
حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر (ع) در دست چپ انگشتر مى گذاشت و او (پدرم) افضل بنى هاشم و فقیه ترین آنها بود.
امام حسن عسکرى (ع) در سال دویست شصت قمرى خطاب به شیعیان فرمودند: تهم اکنون امر ما این بود که انگشترتان را به دست راست بگذارید. این در حالى بود که ما (اهل بیت) در بین شما حاضر بودیم ولى اکنون امر مى کنیم انگشترى را به دست چپ بکنید به جهت آنکه ما از بین شما غائب مى شویم تا زمانى که پروردگار امرما و امر شما را ظاهر نماید همانا این بهترین براى شما در ولایت ما اهل بیت است. همان لحظه شیعیان در حضـور امام انگشترهاى خود را از دست بیرون کرده و در دست چپ شان قرار دادند و حضرت به آنان فرمودند: این قضیه را براى شیعیان ما نقل بکنید .
رسول اکرم مى فرماید: امتم را از دست کردن انگشتر در انگشت سبابه وسط نهى مى کنم و در روایتى دیگر این عمل (انگشتر در انگشت سبابه و وسط نمودن) را از افعال قوم لوط دانسته اند.

پی‌نوشت‌ها:

(۱ ۸، ۱۱ ۱۲ ، ۱۳) امام جعفر صادق (ع)
(۲و۳و۵و۷و۱۵و۲۵) رسول خدا (ص)
(۴ ۶، ۱۴ ۲۳ ، ۲۴ ۲۶) امام رضا (ع)
(۹) امام سجاد (ع)
(۱۰ ، ۲۲ ۲۷ ) حضرت على (ع)
(۱۶) امام هادى (ع)
( ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۱) امام صادق (ع)
( ۲۸ ) باقرین (ع)
(۲۹ ، ۳۰ ، ۳۱ ، ۳۲ ۳۳ ) امام صادق (ع)
( ۳۴ ) حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف

سوپروب close
خرید بک لینک