آخرین اخبار
خانه » مقالات » چقدر به تشک خواب خود توجه می‌کنید؟

چقدر به تشک خواب خود توجه می‌کنید؟

چقدر تشک خواب توجه می‌کنید؟

سلامت ما از مسیر خوابی خوب می‌گذرد. پس باید تمام موقعیت ها را برای داشتن خوابی بهتر ، برای خودمان فراهم کنیم. اضطراب و کار های هر روز داشتن خوابی خوب را مشروط می‌کنند، اما محیط و در ادامه آن، رختخواب نقش مهمی بازی می‌کنند. پس بهتر است نبعضی بـه تشک مان داشته باشیم تا ببینیم چگونه می‌شود خوبتر و آسان تر خوابید!

1 چقدر به  تشک خواب خود توجه می‌کنید؟

تشک

فرانسوی ها، خواب و تشک شان

بنابر نظرسنجی که در سال ۲۰۰۹ بوسیله مؤسسه ملی خواب و هوشیاری انجام شد، ۸۴ درصد فرانسوی ها فکر می‌کنند که رختخواب تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب دارد.

اگر بخواهیم علمی تر نگاه کنیم، تکیه بر حرکات ثبت شده افراد در حین خواب، ثابت شده که تعویض رختخواب، کیفیت خواب را تغییر می‌دهد.

تبدیل یک رختخواب کهنه بـه یک رختخواب نو باعث افزایش مدت خواب نمی‌شود، اما کیفیت خواب در آن خوبتر خواهد بود. شخص شب آرام تر است و فردا صبح برای بیدار شدن مساله کمتری دارد، در طول روز کار هایش شدیدتر و سطح انرژی اش بالاتر است.

باید بدانید که چگونه می‌توان یک رختخواب بهتر انتخاب کرد و چگونه باید از تشک خواب مراقبت نمود؟

تشک تان را ۱۰ سال بار عوض بکنید !

رختخواب کهنه می‌شود، ۱۰ سال بیشترین زمانی است که می‌توان از یک تشک و زیرانداز مصرف کرد. خودتان قضاوت بکنید : ۱۰ سال معادل ۳۰۰۰۰ ساعت مصرف و ۱۵۰۰۰۰ حرکت (با در نظر گرفتن ۵ حرکت در هر شب) است.

چگونه باید رختخواب را انتخاب کرد؟

توصیه می‌شود که رختخواب و تشک تان را همزمان عوض بکنید و آنها را از مارک های یکسان انتخاب نمایید تا در کنار هم، آسایش بیشتری را برای شما فراهم آورند.

زیرانداز باید سفت و محکم باشد، نه توخالی و نه برآمده. برآمده نباشد که تشک را از شکل نیندازد. همچنین ً باید طوری باشد که برای رعایت اصول بهداشت، جریان هوا از تشک عبور نماید .

بعد از برخواستن از خواب، بگذارید رختخواب تان هوا بخورد و فورا تشک را جمع نکنید یا روی آن روتختی نیندازید، زیرا حین خواب، بدن عرق می نماید

در رابطه تشک، باید یکی از انواع آن را بنا بر نیازها و تمایلات تان (خصوصاً روش نگهداری ) انتخاب بکنید ، انواع تشک تخت عبارتند از: لاتکس، فوم، پلی اورتان و فنری.

اندازه تشک دو نفره مناسب ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی متر و حتی ۲۰۰ در ۱۸۰ سانتی متر است.

در صورت داشتن حساسیت، تشک از جنس کتان که ضد باکتری، ضد کنه و ضد قارچ باشد، انتخاب بکنید .

همچنین ً می‌توانید از روانداز روی تشک و یا بالش ضد حساسیت مصرف بکنید .

بالش تان باید طوری باشد که سر و گردن تان در راستا قرار گیرند. تشک

مطمئن شوید که انتخاب تان متناسب نیازتان است

چند دقیقه روی رختخواب دراز بکشید، چشم های تان را ببندید و روی آنچه که احساس می‌کنید تمرکز نمایید.

به پشت (طاقباز) بخوابید. اگر بتوانید یک دست را از بین پهلوی تان و تشک عبور دهید، این تشک بیش از میزان سفت است.

روی آرنج تان فشار بیاورید. اگر فرو رفت، به این معناست که تشک بیش از اندازه محکم نیست.

پیشنهاد هایی برای مراقبت از رختخواب

تشک

به طور مرتب، ملافه تشک تان را عوض بکنید و بشویید.

هر روز هوای اتاق خوابتان را تهویه بکنید ، یعنی در و پنجره آن را باز بکنید (اما بـه جز ایام گرده افشانی گیاهان، اگر حساست دارید).

اگر رختخواب تان چنین شرایطی را دارد، حواس تان باشد که اتاق خواب تان فضای مناسبی برای خواب داشته باشد، از عبارت : نور کم، آرام و … .

سوپروب close
خرید بک لینک